02.07.2017

Lubeka - Kopenhaga - Berlin

Nigdy wcześniej nie byłam za granicą. Okazją do jej przekroczenia okazała się szkolna wycieczka. Dzięki niej w ciągu trzech dni miałam szanse zwiedzić dwa kraje i poznać inne kultury. Wyjazd był wyczerpujący. W środę 17.05 wyjechaliśmy o 04:00 z mojego miejsca zamieszkania. Po siedmiu godzinach jazdy dojechaliśmy do Lubeki.


Lübeck to miasto znajdujące się w północnych Niemczech. Inaczej nazywa się je "Królową Hanzy", ponieważ dawniej było największym, najsilniejszym członkiem średniowiecznej Ligi Hanzeatyckiej (związek miast handlowych w Europie). Inną funkcjonującą nazwą jest "Miasto Siedmiu Wież". Nazwano je tak, ponieważ tuż po wjeździe do Lubeki widzimy siedem gotyckich, ceglanych wież. Mieliśmy okazję zobaczyć bramę Holstentor, czyli rozpoznawczy znak tego miejsca. Zwiedziliśmy rynek z ratuszem, kościoły i katedry. Odwiedziliśmy "Marcepanową Śpiżarnię", gdzie mieliśmy okazję spróbować marcepan, poznać sposób jego produkcji oraz sami stworzyć różne figury z marcepanu. Pod wieczór przejechaliśmy do Travemünde, czyli części Lubeki, która kiedyś była głównie portem i przystanią rybacką. Dziś jest to nadmorski kurort z piękną promenadą. Po spacerze na plaży udaliśmy się do miejsca zakwaterowania w miejscowości Zingst, która znajduje się niedaleko Rostocku. Mieliśmy okazję przejść się plażą przy Morzu Bałtyckim.

W czwartek 18.05 musieliśmy przejechać z Zingst do Rostocku. O 06:00 czekał tam na nas prom, którym płynęliśmy do Gedser w Danii. Przejazd do Kopenhagi zajął nam około dwóch godzin. O godzinie 08:00 byliśmy już w stolicy tego skandynawskiego państwa. Poznaliśmy jego historię oraz specyfikę. Następnie udaliśmy się na zwiedzanie miasta. Byliśmy na Placu Ratuszowym, na największym placu miasta - Kongens Nytorv oraz na nabrzeżu, na którym mieliśmy okazję zobaczyć znak rozpoznawczy Kopenhagi - syrenkę. Po zwiedzaniu udaliśmy się do Narodowego Akwarium Duńskiego - Den Blå Planet. Mogliśmy podziwiać tam stworzenia, które żyją w morzach i oceanach oraz podziwiać tropikalne rośliny. Następnie udaliśmy się na posiłek i na Stroget. Jest to centrum handlowe miasta, w którym łączą się wszystkie deptaki oraz promenady ze sklepami. Na 21:00 wróciliśmy do Gedser na powrotny rejs do Rostocku. Po północy byliśmy ponownie w Zingst.
Kopenhaga bardzo mi się spodobała. Jest to miasto o wielu ciekawych rozwiązaniach urbanistycznych. Zaskakującym faktem jest ilość ludzi, którzy poruszają się na ulicy rowerami. Kiedy chodziłam po stolicy Danii bałam się, że potrąci mnie dwukołowiec, a nie auto.
W piątek 19.05 wyjechaliśmy o 09:00 do Berlina. Na miejscu byliśmy chwilę po dwunastej. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od zobaczenia wieży telewizyjnej. Następnie spacerowaliśmy przy East Side Galery (fragment muru berlińskiego), Alexanderplatz oraz przy ulicy Unter den Linden. Znajduje się tam Wyspa Muzeów, Katedra Berlińska, Babelplatz, opera oraz Nikolaiviertel. Później zwiedziliśmy miasto pod kątem II wojny światowej. Byliśmy pod pomnikiem pamięci ofiar Holokaustu oraz przy Topografii Terroru. Zobaczyliśmy Gandarmenmarkt (Plac Żandarmerii), Katedrę Niemiecką oraz Francuską, Konzerthaus. Zatrzymaliśmy się pod Bramą Brandenburską, czyli znakiem rozpoznawalnym stolicy Niemiec. Pod koniec byliśmy w Muzeum Techniki oraz Muzeum Pergamońskim. Wizyty te pozwoliły lepiej poznać nam historię. Powrót do Polski rozpoczął się w okolicach 17:00.
Berlin jest ładny. Jednak cały czas trwa tam wiele renowacji oraz remontów. Powoduje to, że wiele zabytków otoczonych jest dźwigami, żurawiami. Jednym z niewielu minusów jest to, że w tym mieście ciężko było dogadać się po angielsku. Nawet w muzach nie wszystkie tablice miały angielskie napisy. Nigdy nie uczyłam się niemieckiego, więc mimo chęci poznania czegoś nowego nie mogłam tego zrobić.

62 komentarze:

  1. Też byłam kiedyś w Berlinie ze szkołą i też miałam problem z dogadaniem się po angielsku. Na szczęście coś tam po niemiecku umiałam powiedzieć, co bardzo mi pomogło chociażby w zwykłym Macu. Danię z chęcią bym zobaczyła, bardzo lubię skandynawski klimat :)
    malinowynotes.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Super taka wycieczka, chciałabym kiedyś zwiedzić Berlin :D Pozdrawiam
    http://mishmashbyalice.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Pęknę zdjęcia :D Wycieczka chyba się udała. Po obejrzeniu zdjęć bardzo spodobała mi się Lubeka. Jest to zdecydowanie mój klimat !

    Zapraszam do mnie,
    https://anggiex3.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. uwielbiam takie zdjęcia!
    +zapraszam do siebie:) jeśli się spodoba to może wspólna obserwacja? REYVZ BLOG

    OdpowiedzUsuń
  5. Musiało być tam świetnie!
    Bardzo ładne zdjęcia!

    live-telepathically.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Super, ze w ciągu zwledwie paru dni zwiedziłaś takie cudowne miejsca! Obserwuje, często wchodzę na twój blog i myśłę ze costarczysz mi jeszcze dużo ciekawych postów do czytania ! Piękne zdjęcia
    ---
    https://styluliczny.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetna relacja i obróbka zdjęć :) Bardzo fajnie i nowocześnie to wygląda!
    https://nazywamsiemilena.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Piękne zdjęcia! Jeszcze tam nie byłam. :)
    MÓJ BLOG - KLIK!

    OdpowiedzUsuń
  9. Nigdy nie byłam ani w Niemczech ani w Danii. Super że wycieczka ci się podobała.
    Zdjęcia mega! :)

    xxPozdrawiam,

    http://xpatrycja.blogspot.com/2017/06/nowosci-pielegnacyjne-neutrogena-evree.html

    OdpowiedzUsuń
  10. Piękne zdjęcia, super fotorelacja.
    https://mylifeiswonderful9.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Za miesiąc wybieram się do Berlina :D
    Piękne zdjęcia!

    Miłego dnia :*
    MÓJ BLOG - KLIK

    OdpowiedzUsuń
  12. Super zdjęcia, zazdroszczę wycieczki :)

    MÓJ BLOG-ZAPRASZAM

    OdpowiedzUsuń
  13. Great post, I like it very much. I love this.
    I would be glad if you would follow. We can be a good blog friend.
    Following you.
    Follow me back <3
    Kisses

    cleopatrassecret.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. Great post, my dear! PS: I follow you now, hope you will follow me back! :)

    The Fashion Spell | Instagram

    OdpowiedzUsuń
  15. Świetna relacja, podobają mi się zdjęcia. Zazdroszczę Kopenhagi, bo marzy mi się zwiedzić Danię.

    Pozdrawiam,
    wearealive111.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. śliczne zdjęcia, też bym chciała zwiedzić Berlin :)
    obserwuje i pozdrawiam :*
    http://princessgaba.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  17. Aj, też mi się marzy taka wycieczka :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Cudowne zdjęcia ^^ Zachęcają do zwiedzania
    https://rabbit-hole-xoxo.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  19. Jakie cudowne miejsce *.*
    www.stylishmegg.pl

    OdpowiedzUsuń
  20. your post very good and very nice. See Every Dress on the Red Carpet and you want more fashion styles ideas check this Blog lifestylebean.com

    OdpowiedzUsuń
  21. Super relacja. Ja do Berlina wybieram się po raz pierwszy w październiku na wymianę szkolną:))

    Jull.pl - klik!

    OdpowiedzUsuń
  22. Interesting post and photos really liked ❤️
    Julia Shkvo

    OdpowiedzUsuń
  23. Nigdy nie byłam w Berlinie. Przecudownie wygląda to akwarium.
    http://joanna-szwed.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  24. Super, że tam byłaś;)
    Świat jest piękny i trzeba go zwiedzać:))
    Obserwuję!

    Zapraszam na naszego bloga

    OdpowiedzUsuń
  25. Zazdroszczę !<3
    Zapraszam do siebie kochana <3
    stay-possitive.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  26. Zazdroszczę! Te zdjęcia są tak piękne, te miejsca.. Ahh *.*

    Uśmiech dla Ciebie i miłego dnia! :)
    Zapraszam do mnie

    OdpowiedzUsuń
  27. Wow! Piękne widoki. :) Super, że miałaś okazję zwiedzić coś za granicą.
    Pozdrawiam!

    windowofmfashion.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  28. Super zdjęcia, widac że wycieczka się udała! Ja w Berlinie byłam 8 grudnia, ale teraz zamierzam jeszcze raz tam pojechać :)

    nataliacieslak.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  29. Piękne zdjęcia i miejsca ! *.*
    pooositivee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  30. Such beautiful post dear! Love the photos!

    I'm following you on GFC :)

    mystylishcorner.blogspot.ba

    OdpowiedzUsuń
  31. Z tych miejsc byłam tylko w Berlinie jakieś 8 lat temu, też na wycieszce szkolnej ;) Piękne miejsca. Obserwuję i zapraszam do siebie :)

    OdpowiedzUsuń
  32. Super! Odwiedziłam już Berlin, a teraz mam zamiar wybrać się do Kopenhagi!

    aisakm.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  33. Kocham Berlin i od dłuższego czasu bardzo poważnie myślę nad wyprowadzką tam w przyszłości. Uwielbiam tam jeździć i do Polski zawsze wracam ze łzami w oczach. Jednak masz rację-często są tam jakieś remonty, ale zmiany na lepsze zawsze są dobre :)

    OdpowiedzUsuń
  34. wow, cudowne zdjęcia!♥
    http://rikaa-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  35. Piękne zdjęcia! Na pewno będę zaglądać tu częściej, obserwuję ;)

    OdpowiedzUsuń
  36. Wspaniały klimat ! <3
    http://www.kaasja.pl

    OdpowiedzUsuń
  37. Zazdroszcze wycieczki! Super post :)
    Zapraszam do mnie: http://dominikamarciniak.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  38. Super zdjęcia. Pewnie ten wyjazd dał ci ochotę by zwiedzać więcej i dalej! Czekam na więcej ;)
    http://magsnowak.wordpress.com

    OdpowiedzUsuń
  39. Zarówno Berlin jak i Kopenhaga są na mojej liście must see, mam nadzieję, że na jesień odwiedzę przynajmniej jedno z tych miast. Piękne zdjęcia, świetna relacja!

    MÓJ BLOG
    INSTAGRAM

    OdpowiedzUsuń
  40. Śliczne zdjęcia naprawdę pięknie tam ja jestem zakochana w Berlinie *-*
    Uwielbiam podróżować miło mi się czytało kochana czekam na kolejny post i zapraszam serdecznie do mnie nicole-500.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  41. cudowna relacja fotograficzna! j kompletnie jestem zakochana w Berlinie :)

    nowy post!
    http://justemsi.blogspot.com/2017/07/witajcie-przygotowaam-dla-was-nieco.html

    OdpowiedzUsuń
  42. Ja za granicą byłam tylko Czechach :)
    http://paulan-official-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  43. Uwielbiam jeździć za granicę, Kopenhaga jest świetna, a w Berlinie jeszcze nie byłam, super zdjęcia!
    VIA-MARTYNA.BLOGSPOT.COM

    OdpowiedzUsuń
  44. Takie wyczerpujące wyjazdy są jednak najlepsze :) Super, że udało Ci się tyle zobaczyć!

    Pozdrawiam
    Sara's City

    OdpowiedzUsuń
  45. musiałaś świetnie spędzić czas ;) cudowne zdjęcia ;*
    pozdrawiam cieplutko xkroljulianx

    OdpowiedzUsuń
  46. Fajna wycieczka :). Ja uwielbiam podróżować i poznawać nowe miejsca. Pozdrawiam! /Klaudia
    NASZ BLOG

    OdpowiedzUsuń
  47. oo Danie bym chciała zwiedzic <3

    halvmaner blog

    OdpowiedzUsuń
  48. Świetne zdjęcia! Można tylko pozazdrościć takiego wyjazdu :) Chciałabym kiedyś odwiedzić Berlin ^^ Pozdrawiam ♥ wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  49. Ja też nigdy nie byłam za granicą. Jakie piękne zdjęcia.

    Pozdrawiam, nataa-natkaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  50. Piękne miejsce :)

    http://bysanndra.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  51. Uwielbiam podróże, mam nadzieję że kiedyś odwiedzę te piękne miejsca
    https://the-rose-style.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  52. Świetnie, że udało Ci się wyjechać za granicę! Nigdy nie byłam w Niemczech i Danii. Ja mogę jedynie pochwalić się Włochami i Szwecją, a w tym roku dojdzie Anglia! :)
    Przepiękne zdjęcia zrobiłaś :)
    Mnie by chyba wykończyła taka 3 dniowa wycieczka. To za mało na dwa duże państwa! :)

    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  53. Piękne zdjęcia! Zazdroszczę takiej wycieczki, ja w tym roku niestety raczej nie wybiorę się za granicę. Może odwiedzę Wrocławskie Afrykarium, z pewnością jest równie ciekawie, co w Narodowym Akwarium Duńskim :)
    MÓJ BLOG

    OdpowiedzUsuń
  54. Muszę koniecznie zwiedzić te miejsca :)

    http://veronicallmee.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  55. Nie wiedziałam, że z Niemiec można się tak szybko dostać do Danii, jakoś nigdy o tym nie myślałam :P. Super wycieczka :3.
    https://modoemi.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wszystkie komentarze! ♥