8/23/2016

time



Wszyscy czują już klimat szkoły, nauki, obowiązków. Większość z nas wie, że ten rok musi zorganizować sobie w 200%. Już chyba wiesz na co chcę zwrócić Twoją uwagę. Na naszym pomocniku. Sama należę do osób, które prowadzą kalendarz. Jeżeli nie masz jeszcze tego lifehacka, musisz koniecznie to nadrobić! Gdyby nie mój kalendarz po prostu bym zginęła. Po dwóch latach prowadzenia zapisków co, kiedy, o której nie jestem w stanie z tego zrezygnować. Codziennie siadam przed moim pomocnikiem, wertuje kartki i zapisuję wszystko co mam do zrobienia. Uwierzcie mi, że dzięki temu Wasze życie będzie łatwiejsze.

Na początku chcę poruszyć temat doboru kalendarza. Wiadome jest to, że każdy dopasuje go sobie według gust. Osobiście lubię kalendarze, które mają minimalistyczną okładkę, są średniego rozmiaru oraz mają przeznaczoną jedną kartkę na jeden dzień. Taki wydruk kalendarza zapewnia nam wystarczającą ilość miejsca do zapisania wszystkiego po kolei oraz do notowania. Dzięki temu widzisz jak wygląda Twój dzień, wiesz czy masz czas między konkretnymi godzinami oraz zdajesz sobie sprawę z ilości obowiązków.
Moim zdaniem największy wybór kalendarzy jest w okresie noworocznym oraz podczas powrotu do szkoły. Mój tegoroczny kalendarz pochodzi z Auchan. Zapłaciłam za niego ok. 5 zł. Cena ta jest bardzo nieduża. Jego okładka jest bardzo minimalistyczna. Lubię to w nim, ponieważ gdyby mi się znudziła zawsze mogę go przyozdobić. Jest to jeden z pierwszych kroków do personalizacji kalendarza.
Przechodzą do personalizacji - jest to jedna z najlepszych rzeczy jaką możemy zrobić! Każdemu z nas przyjemniej będzie pisać się w czymś dostosowanym do naszej osoby. W internecie aż huczy od wszelkiego rodzaju DIY na okładkę kalendarza. Kiedy mamy już gotową okładkę - nadchodzi pora na środek.
Raczej każdy wie jak zapisywać informacje. Ale większość z nas robi to monotonnie. Wszystko jest czarno lub niebiesko białe. Zero zróżnicowania, zero koloru. Moją radą jest wprowadzenie jednego koloru do wydarzeń lub obowiązków jednego typu. Przykładowo w moim kalendarzu wszystko co związane jest z harcerstwem zapisuję na zielono, natomiast wszystko co ze szkoła na czerwono.
Gdyby nie kalendarz, poziom mojej organizacji wynosiłby zero.. Bardzo cieszę się, że prowadzę takiego pomocnika i mam nadzieję, że wszyscy, którzy tego nie robią, zaczną niedługo!

66 komentarzy:

  1. Ja swój kalendarz prowadzę zawsze jedynie na początku roku szkolnego a potem zapominam o nim :D

    grlfashion.blogspot.com
    Zapraszam;*

    OdpowiedzUsuń
  2. Ach kalendarz...
    Miałam ich kilka, ale nigdy nic z nimi nie robiłam.
    Na początku o super wszystko będę zapisywać i wgl a potem... leżał gdzieś w kącie ;-;

    Zawsze niezorganizowana pozdrawia
    http://czarny-kotyszek.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Kalendarz to świetna sprawa, sama prowadzę taki na różne egzaminy lub wydarzenia. Dzięki temu wszystko mam pod kontrolą i o niczym nie zapomnę :)
    http://fasionsstyle.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja uwielbiam mieć kalendarz w ciągu roku szkolnego, więc w tym na pewno też będę z niego korzystać :)
    malinowynotes.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam wszystkie organizery, dzięki nim jestem w miarę zorganizowana. Też nie wyobrażam sobie życia bez kalendarzy. Niegdyś, gdy kupowałam sobie jakiś organizer korzystałam z niego przez pierwsze dwa, trzy tygodnie. W wolnej chwili zapraszam do mnie: mmartnw blog

    OdpowiedzUsuń
  6. Co roku kupuje kalendarz, niestety często go nie używam, ale do organizacji czasu używam karteczek :)
    http://vivi-vivii.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Też nie wiem co bym zrobiła bez swojego kalendarza. Zapomniałabym o większości! Bardzo ciekawy post, czekam na dalsze posty:)
    Pozdrawiam i zapraszam do siebie:))

    www.janickaa.blogspot.com
    Obserwuję:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Mam to samo, wszystko zapisuje, bo inaczej zapominam i gubię się we wszystkim co muszę zrobić :p

    OdpowiedzUsuń
  9. Kalendarz jest mega przydatny, szczególnie w roku szkolnym :)

    Obserwujemy ? :)
    http://bedifferent-ania.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Wspaniały post , ja bardzo lubię różne organizery i kalendarze
    https://mylifeiswonderful9.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. zgadzam sie ze taki organizator w postaci kalendarza to must have w roku szkolnym;)
    super blog, bardzo podoba mi się twoja estetyka;) pozdrawiam serdecznie;*/

    http://justbasicstyle.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. Właśnie mi przypomniałaś, że muszę jutro wskoczyć gdzieś po kalendarz, bo bez tego totalnie o wszystkim bym zapomniała :/
    Obserwuję i mam nadzieję na rewanż ♥
    Mój blog---Zaobserwuj

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja w roku szkolnym jestem baaardzo niezorganizowana i też muszę kupować sobie kalendarze. To będzie juz trzeci ron z rzędu, w ktorym go mam i muszę przyznać, że to świetna sprawa!
    A teraz przyda mi sie z pewnością duuużo bardziej, bo zaczyna liceum i wiadomo: Będzie więcej obowiązków. Boję się, że nawet z kalendarzem tego nie ogarnę
    Pozdrawiam!
    Mój blog-klik ♡

    OdpowiedzUsuń
  14. Zawsze dostaję kalendarz na święta od rodzeństwa.
    Może w wakacji nie jest mi niezbędny, ale w roku szkolnym nie przeżyłabym bez niego!

    live-telepathically.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. Ja co roku kupuje sobie kalendarzyk do szkoły, pisze w nim ok. 2 miesiące a potem k nim zapominam. Jednak w tym roku chce kupić większy kalendarz w którym pisalabym wszystko :)

    BY-KAYLA-BLOG.BLOGSPOT.COM-KLIK

    OdpowiedzUsuń
  16. Ja zawsze się przygotowuje ze wszystkim do szkoły, staram się być zorganizowana, a później i tak wychodzi tak jak wychodzi bo albo zapominam o czymś, albo juz mi się nie chce niczego zapisywać...


    https://natubae.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  17. kalendarz taki pozwoli na dobrą organizację pracy aby COŚ nas nie zaskoczyło:) fajny pomysł z tym:) obserwuję;)

    OdpowiedzUsuń
  18. Tak samo jak ty jestem człowiekiem, który bez kalendarza by zginął. Poza nim nad moim biurkiem zawsze wiszą karteczki z najważniejszymi rzeczami, żeby za żadne skarby o nich nie zapomniała. Naprawdę to pomaga i polecam każdemu zapominalskiemu :)
    poradyniefitgirl.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  19. Podziwiam Cię za organizację! Sama, będąc jeszcze uczennicą gimnazjum czy liceum, podejmowałam wiele prób "ogarnięcia się", lecz większośc kończyła się fiaskiem... :)
    Życzę powodzenia w nowym roku szkolnym i najpiękniejszych ostatnich dni wakacji.

    MARY KOWALCZYK BLOG

    OdpowiedzUsuń
  20. Ja raczej nie lubię organizować sobie czasu, wszystko leci na spontanie :D
    Zapraszam(KLIK) rewanż za każdą obserwację ;)

    OdpowiedzUsuń
  21. Popieram WILD GIRL... Ja po prostu nie umiem bawić się w organizację :c
    Zapraszam do mnie! Oddaje każdą obserwacje

    OdpowiedzUsuń
  22. Ja bez małego kalendarzyka, bym nie potrafiła przeżyć w roku szkolnym :D
    MÓJ BLOG - KLIK

    OdpowiedzUsuń
  23. Od kiedy pamiętam zawsze prowadzę kalendarz i bardzo ułatwia mi to życie :) Pozdrawiam i obserwuję :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Jestem uzależniona od kalendarzy wszelakich :D

    OdpowiedzUsuń
  25. prowadzenie notatnika , wazna sprawa :)

    OdpowiedzUsuń
  26. W tym roku kupiłam kalendarz i mam zamiar wszytko zapisywać. A co to kolorów chyba trochę ściągnę i też będę rzeczy związane z harcerstwem zapisywać na zielono. :)
    http://mateslifex.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  27. Też na pewno kupię sobie taki kalendarzyk ;)

    Zapraszam :
    unnormall.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  28. W tym roku kupiłam kalendarz szkolny, mam nadzieje, że to pomoże mi się zorganizować :) Pozdrawiam!

    lublins.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  29. Nigdy nie korzystałam z kalendarza.
    Jednak w tym roku mam sporo do ogarnięcia i mam zamiar zrobić totalnie swój kalendarz.
    Jeszcze nie wiem kiedy to zrobię ale kiedyś na pewno xD :D

    http://majs-world.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  30. Ja również bez kalendarza nie byłabym w stanie się ogarnąć. Za dużo muszę zapamiętać i zrobić, więc kalendarz to dla mnie zbawienie. Ciekawym pomysłem jest oznaczanie treści o tej samej tematyce (tak jak u ciebie harcerstwo) jednym kolorem. Chyba zacznę tak robić :D
    Pozdrawiam
    Kaktusowy Sad

    OdpowiedzUsuń
  31. Ja w każde wakacje obiecuję sobie, że zacznę prowadzić taki kalendarz... a i tak tego nie robię :D Muszę w końcu zacząć! - może w przyszłym roku? :)

    pospolitaola.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  32. Ja korzystam z kalendarza kolejny rok z rzędu i uważam, że to świetny sposób na zoorganizowanie się :3
    Zapraszam!
    gabrielle-fashion.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  33. kalendarz dobra sprawa:) ale ja nie mam cierpliwości do notatek;)
    może wzajemna obs?Daj znać w kometarzu:* Buziole

    OdpowiedzUsuń
  34. Ja rok temu zaczęłam prowadzić taki kalendarz i szczerze przyznam, że bardzo mi pomógł
    Dziękuję za odwiedziny u mnie i obserwuję :*
    http://ragazza99.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  35. co roku kupowałam sobie taki kalendarzyk, ale ZAWSZE zapominałam o nim. Dlatego od neidawna zaczęłam zapisywać sobie wszystko do telefonu. Telefon mam cały czas i już teraz nie zapominam o tylu rzeczach
    świetny post!
    pozdrowionka, przy okazji mój snap: victoriasikora
    Mój BLOG

    OdpowiedzUsuń
  36. Będę się musiał w taki kalendarz zaopatrzyć, bo w tym roku będzie dużo rzeczy do zrobienia, a człowiek zapomina
    photos-by-mef.blogspot.com zapraszam

    OdpowiedzUsuń
  37. Mi mama kupiła kalendarz z biedronki :) Ładne zdjecia

    londonkidx.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  38. No ta, ja zawsze planuję, że kupię to i to. Ale do teraz nic jeszcze nie mam :D w tym roku nawet nie poczułam tych 'wakacji'. W Irlandii jest brzydka pogoda i przez dwa miesiace poniżej 20 stopni, kilka gorących dni. Ale słyszałam, że w Polsce te wakacje też tak słabo wypadły :(

    nonstopyou.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  39. Też zawszę wolę mieć wszystko pod kontrolą! W ciągu roku szkolnego staram się by nic mi nie umknęło. Kalendarze i tak dalej ! Świetny blog obserwuję !
    Zapraszam do mnie, dopiero zaczynam :)
    http://alittlebitforbeauty.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  40. awesome post! i hope you're having a lovely day :)

    mfashionfreak♥blog

    OdpowiedzUsuń
  41. Zawsze lubiałam prowadzić kalendarz zapisywać w nim cenne notatki :) Zawsze pomagał gdy zapisywałam sobie sprawdziany :) Miałam tam wszystko napisane :)

    W wolnej chwili zapraszam do mnie :)
    NAHTURAL.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  42. Też uwielbiam kalendarze i bez nich się nie ruszam. Już w tamtym roku planowałam zakupić kalendarz akademicki, który widziałam w empiku i w tym roku na pewno to zrobię :) pozdrawiam, charlizerose.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  43. Ja nie prowadzę kalendarza i wszystko muszę sama pamiętać, nie jest to zbyt łatwe :D
    Pozdrawiam ♥ #Smile
    Nasz blog - klik ♥

    OdpowiedzUsuń
  44. ja i tak gubie te kalendarze po misiacu :D
    nikolaprzybysz.pl

    OdpowiedzUsuń
  45. Awesome post!
    Love your blog x
    Would you like to support each other by follow on GFC & G+?
    Please Let me know if you follow me and I’ll follow back asap!

    ⤜ My blog "Demilla". Welcome! ⤛

    OdpowiedzUsuń
  46. Kurczę, chyba muszę sobie taki kupić :)) Tylko wiem po sobie że napiszę jedną notkę czy dwie a dalej będzie mi się nie chciało hehe Ale spróbuję!! ♥

    MELA BLOG ♥

    OdpowiedzUsuń
  47. Ja uwielbiam kalendarze, niby nic wielkiego, jednak bardzo pomagają w organizacji czasu! Przez dwa lata miałam kalendarze z całym tygodniem na dwoch stronach, jednak w tym roku zakupiłam ten z jednym dniem. Zobaczymy który bardziej mi służy.

    Zapraszam na mojego bloga, jeśli ci się spodoba, zaobserwuj!
    http://modaiurodawedlugjulii.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  48. Fajne są takie kalendarze :D
    http://treamicii.blogspot.com/2016/08/ostatni-tydzien.html

    OdpowiedzUsuń
  49. Kalendarze są super, jednak ja nie umiem ich prowadzić ;P Zawsze zaczynam z wielkim zapałem a kończy się na tym , że nie chce mi się go prowadzić albo o nim zapominam ;D

    Pozdrawiam i zapraszam do mnie! :) Mój blog

    OdpowiedzUsuń
  50. Ja zazwyczja n początku prowadze a potem o nim zapominam :)

    londonkidx.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  51. Od lat chciałam prowadzić kalendarze, ale udawało mi się zapisać góra kilka dni i zapominałam/odechciewało mi się. Ale bardzo podziwiam osoby, które są w stanie tak ładnie i dokładnie prowadzić zapiski, jak Ty :)
    http://sloiczeknutelli.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  52. Na szczescie sama jestem dosc zorganizowana i wszystkiego pilnuje.

    xclaudia-wojcik.blogspot com

    OdpowiedzUsuń
  53. Szczerze na widok i myśl o szkole mi niedobrze zawsze było ,ale teraz tyle cudownych przyborów jest ,ze dla nich bym poszła haha . Co do kalendarza zawsze miałam i te najdroższe uwielbiałam w nich bazgrac ale zawsze kończyło sie po 3 miesiącach bo pózniej mi sie nie chciało prowadzić Mój Blog Zapraszam

    OdpowiedzUsuń
  54. Ja nigdy nie była fanką by zapisywać coś w kalendarzu bo i tak rzadko do nich zaglądam, zawsze np. sprawdziny zaposywałam w zeszycie i to było dla mnie idealne

    >> VANILLIA96.BLOGSPOT.COM <<

    OdpowiedzUsuń
  55. Mam swój kalendarz i uwielbiam w nim zapisywać masę rzeczy, ogólnie mam miliony notatników i zeszytów, bo uwielbiam wszystko mieć zanotowane i zorganizowane. :) U mnie też królują kolory, bo bez nich chyba bym się pogubiła.

    Pozdrawiam ♥
    http://princessdooomiii.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  56. Great post and beautiful blog! Sending you much love, I hope you always smile!!
    I followed you now it's your turn :)
    Starlight Make-up


    OdpowiedzUsuń
  57. Uwielbiam kalendarze, u siebie w pokoju mam trzy, każdy w sumie do tego samego, ale czasem to w jednym czegoś nie zapiszę, to mam w innym. :P Bez nich bym zwariowała. ;)

    paczix.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  58. Kalendarze! Zawsze chciałam zacząć, ale nigdy nie do końca mi to wychodziło. Podziwiam Cię, że tak świetnie go prowadzisz i inspirujesz tym na tyle, że od tego roku szkolnego spróbuję go założyć :)
    https://lottirysuje.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  59. Nie przezyłabym bez takiego kalendarza.
    Jest to świetny organizer!
    Zawsze dostaję go na święta :D
    Obserwuję :)

    live-telepathically.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  60. Już od kilku lat używam kalendarzy :)

    Mój blog KLIK

    OdpowiedzUsuń
  61. Osobiście w roku szkolnym zginęłabym bez kalendarza :(

    https://roseaud.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  62. Ja nie potrzebuję kalendarza :) Wszystko zapisuje w głowie :D
    www.wkrotkichzdaniach.pl - nowy post :)

    OdpowiedzUsuń
  63. Ja teraz nie potrafiłabym żyć bez kalendarza :D W szczególności, że jestem straszną zapominalską, a on pamięta za mnie

    Mój blog KLIK

    OdpowiedzUsuń
  64. Ja również należę do osób, które bez kalendarza nie mogą żyć. Towarzyszy mi codziennie i o każdej porze dnia bądź nocy jest w torebce :D
    Bardzo fajny blog, chętnie zaobserwujemy. My wraz z chłopakiem dopiero zaczynamy więc liczymy na wzajemne wsparcie z Twojej strony! :) www.fitlov.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  65. Tak, prowadzenie kalendarza jest bardzo pomocne. Można bez problemu rozplanować sobie czas :)
    Zapraszam do mnie w wolnej chwili :)
    ~~~~~~~~
    http://zkoniempomarzenia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wszystkie komentarze! ♥